jennifermwensund

Alla inlägg under juli 2012

Av Jennifer Wensund - 29 juli 2012 12:11

 

Min första häst:

 

Här började allt...

 


Av Jennifer Wensund - 29 juli 2012 11:59

Av Jennifer Wensund - 29 juli 2012 11:42

Nu vet nu hur jag rider, något mer ni vill veta? Jag är 12 år gammal. Tävlar L:C-L:B OCH SNART L:A. Tränar l:a-msvA. Har hoppat bana på 110-120cm. Jag har 2 stycken c-ponnysar. Dom heter Afrodite och shadde.

Fakta om afrodite: Afrodite är 9 år gammal. Hon har kapacetet änsålänge för msv. Men vi får se hur det går. Hon har startat 3 tävlingar i hela sitt liv med mej. Jag har haft henne i 2 månader ca. Det högsta hon har hoppat är 110 cm. Hon är hur het och pigg som hällst. Hon sticker gärna i väg i 220 inne på banan och vinner hela skiten. Vägrar nästan alldrig river bara om jag gör fel! Alltså en drömponny!

Fakta om Shadde: Shadde är min gullegris. Har haft honom i över ett år nu. Han hoppar allt om man gör rätt och om han litar på en. på 6 månader hade jag inte fått en ända nollrunda. Utan blivit utesluten på varje tävling. Men nu, efter ett år hoppar jag 120 banor utan stopp eller rivningar. Så nu är han en drömponny. Han är sjukt snygg och stilig. Det är den vita ponnyn i headern. Han är 17 år gammal. Hemma är han en latmask. Men på tävlingar så gasar han på till 220 han med. Alltså en riktigt tävlings ponnysom aldrig stannar om man själv gör rätt och om han litar på ryttare4n. Den 25 augusti ska jag starta L:c-Lb på han. Vi får se hur det går. På tisdag blir det clearound 80-90 cm för hans del. Afrodite ska jag också åka ut på cr på tisdagaran i kunsbacka. 



Våra hästar hemme: Afrodite, Lady, Haiwhay, Shadde, Bellaro och dionessa. Dionessa är förövrigt till salu. 


Hörs senare. Ska ligga på top 1! 


//jennifer

Presentation


Hej och välkommen till min blogg. Jag heter Jennifer och är 12 år gammal. Jag har en ponny som heter Afrodite. I mon blogg skriver jag om mitt liv och min ponny. Låter det intressant? Gilla bloggen på Facebook eller följ mig på Bloglovin. ;D

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards