jennifermwensund

Alla inlägg den 10 november 2012

Av Jennifer Wensund - 10 november 2012 22:30

Afrodite:

Hon var väldigt pigg idag när hon fick hoppa. Men hon jobbade ändå på bra i traven. Gallopen var bara fläng idag. Hon lyssnade inte alls. Men som ni såg på bilderna i förra inlägget så gick hon fint i traven. Hoppningen gick oxå ganska bra. Övade ju på att hoppa räcke med lång anridning och kombination. Kombinationen sitter prima nu. Men jag är inte så säker på långa anridningar, men det är ju därför man tränar. Right?


Highway:

Han gick som en klocka. Han var jätteduktig!! Övade på galoppfattningar och det sitter nästan 100 nu. Han fattar inte alltid rätt gallop än men vad kan man begära från en 4 åring som är så duktig i allt annat. I traven jobbade han på fint. Hade honom i både hög och låg form. Båda gick bra. Vi satte även upp ett litet hinder på 50 cm. Han sög mot hindret och hoppade bra. Andra gången han hoppade med ryttare på ryggen. Så han var jätteduktig.


Allmänt:

Har varit och bakat pepparkakor hos Elin. Det var jättemysig. Vi lyssnade på julmusik, bakade och åt peppar kakor och drack glögg. Känns som att julen är här snart! I morgon är det ju fars dag. Så på morgonen åker jag och mamma till morfar och äter frukost där. Sen åker vi till Shadde. (kameran är med) Och efter vi varit hos Shadde  åker jag till pappa och säger typ grattis på farsdag eller vad man säger ;). Nu ska jag sova.

 

 

Av Jennifer Wensund - 10 november 2012 18:21

                           

Av Jennifer Wensund - 10 november 2012 14:00

                             

Av Jennifer Wensund - 10 november 2012 12:30

Den här låten är såå bra. Den gör mej typ glad. Lyssnar på den på bussen, tåget, i stallet och typ hela tiden! 

Av Jennifer Wensund - 10 november 2012 10:04

Hej!


Förlåt ännu en gåäng för dålig uppdatering. Nu lovar jag och svär att det ska vara bra uppdatering. Varför det inte har varit uppdatering här på bloggen är för att denna veckan har jag haft fultt upp med skolan. Och när det är mycket i skolan är inte bloggen prio 1. Men nu har det lungnat sig i skolan. Någon gång under helgen kommer svaren på frågestunden i videiinlägg. Bra va? ;)


Gårdagen:

I skolan i går hade vi EA och NO. På EA:n gjorde jag matte och historia och på NO:n gick vi igenom ett prov som vi haft. 

När jag kom hem från skolan så hade jag ingen nyckel så jag kom inte in i huset.. SUCK!

Men det löste sig ändå. Jag rakade Elinas häst så hon tog med sig en macka till mig. Hennes häst blev jätte fin. Den var ljusbrun innan vi rakade och när hästen var färidg blev han skimmel?!

Jag rakade även Afrodite. (igen) Hennes päls växer jättefort! Det var bara 3 veckorsedan jg rakade henne senast.

Afrodite vilade igår. Men jag red mammas häst Highway igår i paddocken och det gick jättebra! I skritten jibbde jag honom i form och försökte visa honom hur man gör öppner och sluter. Det gick bra. I traven jobbade jag honom i form och visade honom skänkelvikningar. Det gick oxå bra. Men han är bara 4 år så han kan inte allt än, det är ju därför man rider in honom fortfarande. I gallopen jobbade jag bara med att hålla honom lugn och stabil. Och det gick jättebra!

Jag ser jätteliten ut på honom. Highway är en stor häst på 180 cm! Så han är inte liten ;).



Dagen idag:

Elin kommer till mej idag. Vi ska inte sova över för i morgon ÅKER JAG TILL SHADDE! :D

Gud vad jag saknar honom!!!!!!!

Afrodite ska hoppas i paddocken. Ska jobba med kombinationer och lång anridning  till räcke. Det behöver både hon och jag jobba med. Det är så himmla svårt att lägga henne rätt på en lång anridning så det måste vi öva på. Mamma ska åka till tippen så ska hjälpa henne att fylla transporten med skräp från stallet. Senare på eftermiddagen ska jag rida Highway, mamma/Elin ska fota lite då så kan ni få se hur liten jag är! I kväll ska jag bara chilla och kolla på film typ. och plugga ofc... :(


I morgon: 

DÅ ÅKER VI UPP TILL SHADDE! :)

Det ska bli så sjukt kul att rida och pussa på honom igen. Det var alldeless för längesedan nu. Kommer aldrig vilja åka därifrån i morgon. Men det måste jag ju ;). 


Allmänt:

Nästa tävling är i Värnärs borg. Ska hoppa LB-LA. I LA:n är det ackumulator med joker. Så det ska bli kul. Har alltid velat hoppa en sån klass. Och nu ska jag äntligen göra de! Men det dåliga med akumulator är att det inte räknas som ett kval till MSV. Jag måste ha 2 till felfria i LA sen får jag tävla MSV.


Nu ska jag äta frukost och gå ut till stallet.


     


Presentation


Hej och välkommen till min blogg. Jag heter Jennifer och är 12 år gammal. Jag har en ponny som heter Afrodite. I mon blogg skriver jag om mitt liv och min ponny. Låter det intressant? Gilla bloggen på Facebook eller följ mig på Bloglovin. ;D

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards